His red sunglasses

This is the forum for all Steve Vai-related discussion including Steve's albums, videos, performances and frequently asked questions.
Post Reply
u2
Member
Member
Posts: 458
Joined: Sun Mar 28, 2004 3:53 am

--
Last edited by u2 on Fri May 23, 2008 4:57 pm, edited 1 time in total.
EyesOfFire0221
Member
Member
Posts: 318
Joined: Mon Apr 28, 2003 6:47 am

i think his shades might be made by oalkly eyewear..... i dunno i might not be ure but i thinki they are made by them
u2
Member
Member
Posts: 458
Joined: Sun Mar 28, 2004 3:53 am

yeah i have a strong feeling they are oakley..but haven't seen any of those that look like his here.
User avatar
Big Bad Bill
Member
Member
Posts: 4069
Joined: Tue Apr 15, 2003 12:40 am

I think Steve wears Bolle sunglasses exclusively!
u2
Member
Member
Posts: 458
Joined: Sun Mar 28, 2004 3:53 am

Big Bad Bill wrote:I think Steve wears Bolle sunglasses exclusively!
searched the net for it..can't find the model.
stratocastermaster
Member
Member
Posts: 481
Joined: Wed Jan 12, 2005 2:56 pm

is this the model?
Image
Gary2005
Member
Member
Posts: 258
Joined: Sat Nov 13, 2004 7:16 am

Nah they arent oakley's, i think they are bolle like the guy up there said :)
EyesOfFire0221
Member
Member
Posts: 318
Joined: Mon Apr 28, 2003 6:47 am

i think he just borrows them from Joe lol
GretschPaiste
Newcomer
Posts: 1
Joined: Tue Jul 05, 2005 10:24 pm

If you're talkin about the ones on the front page of vai.com, I'm pretty positive they're Bollé . i been tryin to figure it out which ones they are exactly for a while though.. they look like http://www.bolle.com/images/action_spor ... _photo.jpg those with bigger frames.. i dunno though... i'd like to find some with blue lenses.
Gary2005
Member
Member
Posts: 258
Joined: Sat Nov 13, 2004 7:16 am

Im sure they are custom made for him.
User avatar
resha
Member
Member
Posts: 3008
Joined: Thu Jul 15, 2004 11:09 am

If I remember correctly (because my dvd player ain't workin :evil:) you can see their case in Astoria dvd when Dave shows the little corner where Steve changes His clothes during the show, it should be on an amp or something :roll: have a look :wink:
johnz
Member
Member
Posts: 121
Joined: Sun Nov 16, 2003 2:32 pm

resha wrote:If I remember correctly (because my dvd player ain't workin :evil:) you can see their case in Astoria dvd when Dave shows the little corner where Steve changes His clothes during the show, it should be on an amp or something :roll: have a look :wink:
Ya, those sunglasses are the Bolle Coachwhips. I have a pair. Those aren't the ones we're talking about now. We are talking about the pair he wore during the Crossroads festival. The are red frames with black lenses. Still different than the ones hes been wearing during his RI photoshoots. S'all good though :wink:
Post Reply