Take a look at this

The name says it all! Discuss Steve's studios, your studios and gear set-ups, amps and effects here. This is not for discussing guitars (Steve's or otherwise).
jemgirl
Member
Member

awsome drumkit you have instrumental!
concrats.how does it sounds?
Instrumentalrockrocks
Member
Member

jemgirl wrote:awsome drumkit you have instrumental!
concrats.how does it sounds?
Since my english is too bad to explain it in english, and since I know you are a dutchy like me :wink: , I'd rather explain the sound in dutch:

NL: Toen ik vier jaar geleden naar een serieuze kit zocht, zocht ik naar een steve smith achtige sound (een beetje "punchy" en lichtelijk jazzy toon zeg maar), maar dan met iets meer sustain en warmte. Na een uitgebreide test kwam ik op deze kit uit. De klank van mijn toms is (doordat ik pinstripe vellen op mn toms gebruik) te omschrijven als "veel sustain, veel warmte maar toch ook fel bij aanslag". Die van mijn bassdrum is te omschrijven als vrij donker en diep maar toch vet genoeg om er een vette hip-hop / funk achtige groove uit te halen. En de klank van mn snare is droog maar toch met veel sustain (ik hou van snares zonder demping 8) ). Dit geluid verkrijg ik door aan het ondervel gebruik te maken van wat wc-papier en tape (dit geeft een wat "stabieler" en droger geluid). De bovenkant zoals gezegd zonder enige vorm van demping.

EN: And what about the sound of your kit Patty? :wink:

Groove On 8)
jemgirl
Member
Member

ehumm,crappy sound instrumental...as a matter i sold it.
i'll try to look for a pearl drumkit. :headbang
Instrumentalrockrocks
Member
Member

jemgirl wrote:ehumm,crappy sound instrumental...as a matter i sold it.
i'll try to look for a pearl drumkit. :headbang
:shock: Whaaat I didn't knew that...
I hope you'll find a suitable kit soon... NL: ik zeg Marktplaats.nl of anders drumworld 8)

Groove On 8)
Post Reply