How big are Steve's hands??

This is the forum for all Steve Vai-related discussion including Steve's albums, videos, performances and frequently asked questions.
funnyguy12
Member
Member
Posts: 217
Joined: Mon Jul 17, 2006 6:35 pm

Hi, this probably has been asked before. But does anyone know how big steve's hands are. Like finger length mostly
Like because in Lotus Feet in the very end before the cool sustainer solo. that fast tapping kinda thing.at about 4:30 of that song. that isnt really tapping but steve playing with one hand. how does he do that?? thats a big stretch
like almost 11 fret stretch right there. so if anyone knows how big his hands are. like have shook his hand and had their hand engulfed by his. then let me know
i never got to shake his hand.
Thanks

Ethan
User avatar
RAI
Member
Member
Posts: 3195
Joined: Mon Apr 07, 2003 5:23 pm

Courtesy of Mikey......

Image

Look at the size of those things!
And you know what they say about guys with big hands............















They have big feet too!
:lol:
User avatar
EyE
Member
Member
Posts: 1997
Joined: Fri Sep 19, 2003 6:50 am

Image


btw, the hands in this picture are from Nicole. Thanks Niki :wink:
Last edited by EyE on Wed Oct 18, 2006 3:33 am, edited 1 time in total.
User avatar
Big Bad Bill
Member
Member
Posts: 4069
Joined: Tue Apr 15, 2003 12:40 am

I've heard he can hold four grown men in each hand!
Ugur Dariveren
Member
Member
Posts: 621
Joined: Tue May 13, 2003 5:47 pm

His hands are huge for me. Because my hands are very very small but i can play Steve Vai stuff! :P
Prev
Member
Member
Posts: 51
Joined: Thu May 13, 2004 10:56 pm

:shock: :shock: :shock:
Whats up with that photo!! Steve's left hand has 5 fingers!!!!!!!
Ugur Dariveren
Member
Member
Posts: 621
Joined: Tue May 13, 2003 5:47 pm

Prev wrote::shock: :shock: :shock:
Whats up with that photo!! Steve's left hand has 5 fingers!!!!!!!
OMG!!!
6 fingers :shock: :shock: :shock:

:lol: :lol: :lol: :lol:
User avatar
b2
Member
Member
Posts: 852
Joined: Fri Mar 26, 2004 3:36 am

Yes he got 6 fingers :wink:
I have seen a x-ray photo also, could not find it here but I think it
is somewhere in this forum
Ugur Dariveren
Member
Member
Posts: 621
Joined: Tue May 13, 2003 5:47 pm

I have 7 fingers on my left hand. I have 2 thumb fingers :lol:
User avatar
EyE
Member
Member
Posts: 1997
Joined: Fri Sep 19, 2003 6:50 am

b2 wrote:Yes he got 6 fingers :wink:
I have seen a x-ray photo also, could not find it here but I think it
is somewhere in this forum

Image


:wink:
User avatar
cnc74
Member
Member
Posts: 827
Joined: Sat Feb 19, 2005 6:58 am

Steve has huge hands. Take a look.
Christin :wink:

Image
User avatar
jemgirl
Member
Member
Posts: 2970
Joined: Sun Jul 04, 2004 1:21 pm

indeed he has christine!
steve looks supercool on that pic.woooow
Ugur Dariveren
Member
Member
Posts: 621
Joined: Tue May 13, 2003 5:47 pm

My hands are like Christin :)
User avatar
EyE
Member
Member
Posts: 1997
Joined: Fri Sep 19, 2003 6:50 am

That pic is sooo cool!! Specialy the edited one where only the hands are visable. Took me a few weeks to figure that one out. But you know my story ejj Christin! :wink:
User avatar
b2
Member
Member
Posts: 852
Joined: Fri Mar 26, 2004 3:36 am

Hmmm is he using both hands to make his left hand fingers look longer?
If not he really has long fingers :D
Post Reply